Massa de pizza sense amassar


A qui no li agrada la pizza??!! Un menjar amb tantíssimes combinacions que és quasi impossible no encertar-la.

De tant en tant m'animo i preparo la massa a casa. Sempre que n'he fet he utilitzat una recepta diferent i aquest cop no ha estat una excepció. La recepta de la massa l'he pescada del llibre Pan Casero de l'Ibán Yarza, us el recomano sens dubte. I si teniu l'oportunitat de poder assistir a algun curs que fa per Barcelona, aneu-hi! 

A la pàgina 94 del llibre en qüestió hi ha la recepta de la Pizza sense amassat. L'única pega és que l'heu de preparar amb una mica d'antelació (per anar bé 2 dies abans), però l'avantatge és que no s'ha d'amassar.

A més, com que d'aquesta recepta en surten 3 bases de pizza i a casa només som dos, he aprofitat per fer una coca de forner impressionant amb la massa que va sobrar. Au! una raó més per fer massa sense amassar.

Ingredients (3 bases de pizza o 2 bases i 1 coca de forner):
-200 g farina normal
-325 g farina força
-340 g aigua
-20 g oli d'oliva
-11 g sal
-2 g llevat sec

Elaboració:
Primer de tot escalfem l'aigua fins que estigui tèbia (no ens hem de cremar en tocar-la) i hi dissolem el llevat. Jo això sempre ho faig en una tassa gran perquè el bol no hi cap al microones.

En un bol posem les farines, la sal i l'oli d'oliva. Hi afegim l'aigua amb el llevat i ho barregem tot amb les mans (la massa és enganxosa).
Deixem reposar la massa 15 minuts al bol tapada amb un drap.

La passem a la taula (jo no l'he enfarinat) i l'anem plegant sobre ella mateixa fins que veiem que la massa és homogènia. Jo ho vaig fer unes 10 vegades.

Dividim la massa en 3 parts iguals (uns 290-300 g) i les desem en tres recipients untats d'oli.

Ho posem a la nevera i ho tenim com a mínim 1 dia (jo 2 dies per les pizzes i 3 dies per la coca de forner).

Quan vulguem fer les pizzes, posem el forn a 250ºC i preparem els ingredients que hi volem posar. 

Traiem els recipients que necessitem i amb la superfície de treball ben enfarinada, anem estirant i donant forma a les pizzes. Jo les he fetes rectangulars perquè les volia ben primes però les podeu fer rodones, gruixudes... això va a gustos.

És important que aneu enfarinant la superfície perquè la massa és molt enganxosa.

A mesura que tingueu les masses formades, les aneu col·locant damunt de safates de forn amb paper sulforitzat i ara és qüestió de guarnir-les al gust.

Quan les tingueu llestes, les enforneu i les aneu vigilant perquè no se us cremin. Amb uns 10 minuts les vaig tenir fetes però això depèn de cada forn.

Com que jo vaig fer 2 pizzes, i les havia de coure alhora, a mitja cocció les vaig intercanviar perquè es fessin igual. Així que, quan la de dalt començava a tenir el formatge fos, la vaig posar a la part inferior del forn (on hi havia l'altra). I la que estava a baix, la vaig pujar a dalt.


Bon profit!!!!!!!


Comentaris

Entrades populars