Cogombre agredolç amb fonoll


Ja fa uns anys, vam regalar al meu pare el llibre Cocina tradicional judía y kasher, i l'altre dia el vaig fullejar per veure si trobava alguna recepta interessant. En vaig trobar moltes però aquesta em va semblar molt fàcil i ràpida.

Els cogombres agredolços laminats els vaig provar a Alemanya i pel que he sabut després, a tot el nord i est d'Europa en mengen. És una delícia i molt refrescant. A l'estiu serà un èxit segur!

Jo vaig utilitzar els cogombres holandesos perquè tenen una pell més suau i fina. I els vaig marinar amb fulles de fonoll perquè no vaig trobar anet, tal i com deia la recepta original.

La recepta la podeu variar posant més o menys sucre o vinagre segons els vostres gustos. La recepta que us poso a continuació em va sembla perfecta, ni massa dolça ni massa àcida.

Ingredients (4-6 racions):
-2 cogombres (tipus holandesos)
-sal
-3 cullerades rases de sucre
-80 ml vinagre de poma
-40 ml d'aigua
-fulles de fonoll

Elaboració:
Rentem els cogombres i, si volem donar-li un toc diferent, els pelem parcialment. Els tallem a làmines, els col·loquem en un bol i els salem lleugerament. Ho remenem bé i els reservem a la nevera 10 minuts.

Passada aquesta estona, barregem el vinagre, l'aigua i el sucre en un recipient i ho aboquem als cogombres.

Ho remenem bé procurant que tots els talls de cogombre quedin impregnats. Finalment, hi posem les fulles de fonoll netes i tallades.


Bon profit!!!!




Comentaris

Entrades populars