Amanida de llenties caviar


La setmana passada em vaig animar a coure llenties per primera vegada. Vaig triar la varietat caviar, unes llenties petites i de color negre, que un cop cuites queden molt senceres i de color marró fosc.
La bona notícia, a banda que són molt gustoses, és que no cal remullar-les i es couen en uns 25 minuts.
Jo les vaig coure el dia anterior perquè fossin ben fredes l'endemà i poder-les barrejar per fer-ne una amanida senzilla.

Per l'amanida vaig fer servir els ingredients que tenia a mà. Vosaltres també podeu posar-hi el que tingueu a la nevera o al rebost i amanir-ho al gust.

Ingredients (1 o 2 racions):
-60 g llenties caviar crues
-8 tomàquets cherry
-1 pastanaga petita
-1 llauna de tonyina natural
-2 grans d'all negre
-1 ou dur
-sal
-oli d'oliva
-pebre negre

Elaboració:
Rentem les llenties i les posem en una olla amb aigua freda. Encenem el foc i les deixem coure a foc lent durant uns 25 minuts o fins que estiguin cuites. Jo vaig afegir la sal a l'aigua quan les llenties eren quasi cuites.

Mentrestant posem a bullir un ou en un altre cassó.

Un cop estiguin cuites les llenties, les escorrem bé i les deixem refredar. Fem el mateix amb l'ou dur, que haurà bullit uns 10 minuts.

Per l'amanida rentem i tallem els tomàquets cherries a quarts, pelem la pastanaga i la ratllem ben fina.
Escorrem la tonyina i ho barregem tot juntament amb les llenties. Ho amanim tot i, finalment, hi posem els grans d'all negre i l'ou dur pelat i tallat a quarts.

Bon profit!!!!









Comentaris

Entrades populars