Galetes de panses i galetes de coco i xocolata blanca

 



La setmana passada vam tenir l'última classe de suec!! Ja hem superat 2n!! :)  Com que l'ocasió s'ho mereixia, la nit anterior me la vaig passar fent galetes.

Vaig pensar que podia aprofitar la mateixa massa per a fer 2 tipus de galetes: unes de panses i unes de xocolata blanca i coco (així l'anti xocolater de la casa també en menjaria ;)) 

La recepta base la vaig treure de la revista: "Die grösse Advents-Bäckerei" que vaig comprar a Colònia fa uns anys i que té moltíssimes receptes. En realitat, la recepta era de cookies americanes però jo la vaig adaptar perquè fossin de panses i xocolata amb coco.

Ingredients:
 -400 gr de farina
-1 culleradeta rasa de llevat químic
-un polsim de sal
-200 gr de mantega (a la recepta original hi deia margarina)
- 150 gr de sucre
-2 ous mitjans
-1 culleradeta d'essència de vainilla

-panses al gust (jo en vaig posar 2 grapats)
-1 rajola de xocolata blanca de 75gr
-coco al gust (2 o 3 grapats)

Elaboració:
Primer de tot, piquem la xocolata blanca i la reservem.

A continuació tamisem la farina amb el llevat, afegim la sal i també ho reservem. En un bol batem la mantega, el sucre i l'essència de vainilla fins que la barreja blanquegi i la consistència sigui cremosa. Tot seguit hi afegim un ou i batem i després hi posem el segon i també batem.

Quan els ous estiguin ben incorporats a la base, hi posem la farina a poc a poc i amassem.

Ara és el moment de partir la massa en 2 parts: en una hi afegirem les panses, i a l'altra hi posarem els trossos de xocolata i el coco ratllat. Amassem bé i ho posem a la nevera una hora ben bona perquè agafi consistència.

Passada l'estona de repòs a la nevera, encenem el forn a 180 graus i començem a fer boletes (d'uns 3-4 cm de diàmetre) amb la massa de les galetes. Les posem damunt la safata de forn, coberta prèviament amb paper antiadherent, i les aplanem fins que tinguin 1 cm de gruix aprox.

Les coem al forn fins que quedin dauradetes.

Un cop cuites les deixem reposar a sobre una reixa de forn perquè no s'estovin i quedin ben cruixents.



Bon profit!!!!


Comentaris

Entrades populars