Galetes de pasta seca


Aquest cap de setmana vam celebrar l'aniversari de la meva mare i vaig pensar fer-li un regal fet a mà. I res millor que unes galetes de pasta seca! Uns dolços clàssics, senzills de fer i que llueixen moltíssim.

Es poden fer de mil formes i les podem decorar al gust. Jo vaig fer servir xocolata al 70% de cacau, coco ratllar, ametlla laminada, perles de sucre i sucre llustre. Però ho podeu decorar amb fruita confitada, fruits secs, ajuntar dues peces amb melmelada o crema de xocolata...

Jo les vaig acabar presentant amb papers de magdalenes i una caixa metàl·lica, i el resultat em va agradar força. I així imitava les típiques galetes daneses :)

La recepta la vaig treure de la web Cuina per a llaminers, perquè em va sembla interessant la idea de substituir l'ou que normalment porta la massa de pasta seca per nata.

Recordeu que per fer aquestes galetes necessiteu una mànega pastissera i un broquet arrissat del número 8 (en el meu cas).

Ingredients (30 galetes aprox.):
-125 g mantega a temperatura ambient
-63 g sucre llustre
-1 pessic de sal
-75 g nata líquida per muntar a temperatura ambient
-1 culleradeta de vainilla líquida
-200 g farina
-tot allò que us calgui per decorar: xocolata, coco, perles de sucre, etc.

Elaboració:
En un bol barregem la mantega amb el sucre llustre. Al principi ho podem fer amb una forquilla perquè no us quedi la cuina coberta de sucre llustre. Tan bon punt el sucre s'hagi incorporat a la mantega, ho batem amb la batedora elèctrica fins que quedi cremós.

Hi afegim la sal i la nata a poc a poc. Tenint en compte les temperatures d'aquests dies, pot ser que la nata, tot i estar fora de la nevera, sigui un pèl freda i ens talli la massa. No patiu! Agafeu un assecador de cabells, aneu escalfant la base del bol i remeneu la massa. Veureu com ràpidament la massa comença a lligar, afegiu-hi la farina tamisada i la vainilla líquida i mescleu-ho amb una llengua de silicona.

Quan la massa sigui homogènia, poseu el forn a 180ºC i prepareu una safata de forn coberta amb paper encerat.
Passeu la massa en una màniga pastissera. Si veieu que la massa és freda, torneu a fer servir la tàctica de l'assecador. Amb compte de no desfer la massa, clar!

Posem el broquet a la màniga pastissera, l'omplim amb la massa i comencem a formar les peces directament a la safata de forn. Deixeu un espai d'uns dos dits entre cada galeta per evitar que s'arribin a enganxar durant la cocció. No creixen, però sí que s'eixamplen una mica i pot ser que fem un desastre si les posem massa juntes.

Jo amb una sola safata en vaig tenir prou però si no us hi caben totes en una safata, feu-ho en dues. Dependrà del tipus de broquet que feu servir i de la mida de les peces.


Quan tinguem les peces formades, hi posem les perles de sucre o, si fos el cas, la fruita confitada o els fruits secs i les enfornem durant 13-15 minuts. Quan veiem que les vores comencen a agafar color, les traiem perquè si les deixem enrossir, quedaran dures.

Deixem refredar les galetes en una reixa i quan estiguin ben fredes les decorem al gust amb xocolata temperada, coco ratllat, ametlla laminada o bé les empolsinem amb sucre llustre.


Les presentem com més ens agradin i a preparar el cafè!

Bon profit!!!!!!









Comentaris

Eva ha dit…
M'encanta regalar galetes!! trobo que és un gran detall, i aquestes t'han quedat espectaculars, tan les galetes com la presentació!! un petó!
I eren molt bones! No serà l'última vegada que en faci :)

Entrades populars