Galetes de canyella i xocolata negra


Aquestes són les galetes que vaig fer divendres, a més d'unes sablé de xocolata amarga, aprofitant la trobada amb unes amigues.

Són molt suaus perquè la quantitat de canyella no és massa gran i la xocolata trobo que hi queda molta bé. La recepta feia temps que l'havia treta del Petit Larousse du Chocolat però fins divendres no les vaig provar de fer.

No són gens complicades i es fan bastant ràpid.

La recepta que vaig fer servir jo era amb les quantitats per a 20 galetes; ja que la recepta original és per a 40 peces i em va semblar massa.

Pel que fa a les quantitats de llevat i canyella, a la recepta original hi posava mitja culleradeta. Per tant, jo hi vaig posar aproximadament 1/4 de la capacitat d'una culleradeta de postres. És orientatiu i aproximat.

Ingredients (20 unitats):
-1 rovell
-1/2 culleradeta d'essència de vainilla
-1 culleradeta d'aigua
-75 gr. mantega pomada
-50 gr. sucre en gra
-150 gr. de farina tamisada
-1/4 culleradeta rasa de llevat químic
-1 pessic de sal
-1/4 culleradeta de canyella en pols
-60 gr. de xips de xocolata negra
-sucre glas per arrebossar

Elaboració:
Primerament barregem el rovell, l'aigua i la vainilla en un bol.

En un altre bol, batem la mantega i el sucre fins que sigui cremós i hi afegim la barreja anterior de rovell.

A poc a poc, incorporem la farina i el llevat tamisats i remenem amb compte. 

Seguidament, hi posem la sal i la canyella. Ho mesclem tot fins que la massa sigui homogènia i, finalment, hi posem els xips de xocolata.

Amb les mans netes o amb una espàtula barregem bé els xips de xocolata i, amb la massa fem un xurro de 3 cm de diàmetre. (Jo vaig utilitzar el paper film per ajudar a fer el xurro; ja que la massa era força tova)

Enrotllem el xurro amb paper film i a continuació el posem a la nevera 20 minuts. Passat aquest temps desemboliquem el xurro i l'arrebossem amb sucre glas. El tornem a embolicar i ho deixem 45 minuts més a la nevera.

Pre-escalfem el forn a 160º i posem paper de forn en una safata.

Desemboliquem el xurro i el tallem en peces d'1 cm de gruix.

Col·loquem les galetes damunt la safata de forn i les coem uns 15 minuts o fins que quedin daurades.

Les refredem en una reixeta i... a berenar!!


Bon profit!!!!!





Comentaris

Tapa't de tapes ha dit…
Oh, que bones! M'ha encantat com queden! Em guardo la recepta, que les faré segur! Les teves amigues devien quedar ben contentes, si a més vas fer sablé! Gràcies per compartir-les.

Entrades populars