Galetes espirals de cafè i vainilla





Avui, tot i la calor, m'he animat a posar el forn en marxa i intentar fer unes galetes d'espirals de cafè i vainilla. Volia provar la combinació d'aquests dos gustos i la veritat és que n'estic força contenta. No són gens empalagoses ja que el cafè li dóna un toc poc dolç.

Aquí en teniu la recepta! M'he inspirat amb la recepta d'aquest blog que he descobert avui mateix i que m'ha agradat molt.

Ingredients per a la massa de vainilla:
-250 gr de farina
-30 gr de Maizena
-100 gr de sucre
-1 culleradet de llevat
-150 gr de mantega
-1 ou batut
-1 culleradeta d'essència de vainilla

Ingredients per a la massa de cafè:

-250 gr de farina
-15 gr de Maizena
-100 gr de sucre ( si ho voleu més dolç, afegiu-ne més)
-1 culleradet de llevat
-150 gr de mantega
-1 ou batut
-1 culleradeta d'essència de vainilla
- 3-4 culleradetes de cafè soluble (al gust)

Elaboració:
Començem barrejant la farina, la Maizena, el sucre i el llevat. Ho remenem bé i al centre de la barreja hi afegim la mantega i l'essència de vainilla. Ho treballem amb les mans i hi afegim l'ou. Continuem amassant fins que ens quedi una massa consistent i que no se'ns enganxi. Fem una bola amb la massa i la posem a la nevera.

A continuació, fem la massa de cafè. Consisteix en fer exactament el mateix que amb la massa de vainilla. L' única diferència és que hem d'afegir el cafè soluble a la barreja d'ingredients secs (farina, llevat, etc).

Quan les dues masses hagin reposat una mitja hora a la nevera, les haurem d'estirar per separat formant un rectangle.

Un cop estirades, les posem una damunt de l'altre i hi passem el corró perquè quedin unides.

Tot seguit, anirem fent un rotlle horitzontalment amb la massa i l'embolicarem amb un paper transparent. Ho posarem al congelador una mitja hora aproximadament. D'aquesta manera, a l'hora de tallar-la no se'ns deformarà.

Quan el rotlle estigui dur, preescalfem el forn a 180º, fem talls d'1 cm i col·loquem les galetes en una safata de forn amb paper sulforitzat.

Les coem a 180º uns 15 minuts.



Bon profit!!!!




Comentaris

mercè ha dit…
Hola Txell, quines receptes mes xules!, tinc un grapat de galetes i unes de semblant en la forma però amb xocolata, així amb cafè em semblen fantastiques!Prenc nota, gràcies per passar pel meu bloc!, a reveure!
Txell ha dit…
Gràcies Mercè! El teu blog m'agrada molt!! Espero que el meu xicot i jo anem pujant el nivell culinari de mica en mica ;)

Entrades populars