Gelat de vainilla amb cookies i crema d'avellanes sòlida


Avui us porto una recepta 100% estiuenca! Gelat de vainilla amb cookies i crema d'avellana (Nutella, vaja).

Aquesta és la segona recepta que faig amb la màquina de fer gelats que em vaig comprar a principis de juny. El primer, va ser de torró sense ou i com que em va semblar fàcil, m'he engrescat a fer-ne un amb recepta inventada.

El resultat ha sigut impressionant, si no hi poseu nutella, el gelat queda ben bé com el de vainilla & cookies de Häagen Dazs :)    El meu preferit!

Aquest gelat tampoc porta ou perquè amb aquestes calors prefereixo evitar l'ús d'ous, tot i que en els gelats es fa una crema anglesa, prefereixo no arriscar-me.
La recepta de gelat de vainilla l'he modificada a partir d'una que vaig trobar a allrecipes i les quantitats de nutella i cookies, que en aquest cas són Oreos, les he fetes al gust.

Cal dir que el gust de la Nutella no predomina, fet intencionat, sinó que la gràcia és trobar-ne trossos per notar-la.
El gust de la vainilla sorprenentment es nota molt i, per tant,és força delicat al paladar.

Ingredients (800 ml de gelat):
Pel gelat de vainilla:
-400 ml de nata per montar
-400 ml de nata per cuinar
-2 cullerades de sucre invertit
-1 beina de vainilla de Madagascar

A més:
-1 culleradeta d'essència de vainilla
-10 galetes Oreo
-6 culleradetes rases de nutella (freda de la nevera)

Elaboració:
Primer de tot posem els dos tipus de nata en un bol, el sucre invertit i ho remenem. Tallem la beina de vainilla longitudinalment i li traiem tota la polpa. La posem a la barreja de nata, batem perquè s'integri i a continuació hi posem també la pela de la vainilla.
Posem el bol a la nevera entre 3 i 4 hores. Jo ho vaig tapar amb paper film perquè no agafés olors estranyes.

Quan tinguem la barreja ben freda, traiem la pela de vainilla del bol i hi afegim una culleradeta d'essència de vainilla perquè potencii el gust i aporti un toc de color. L'olor i el gust de vainilla són deliciosos en aquest punt.

Piquem 10 galetes Oreo, jo les vaig partir a quarts i després vaig fer 2 o 3 cops de morter. M'interessava que els trossos de galeta no fossin gaire petits per poder-los trobar més sencers un cop fet el gelat. Els reservem.

Ara toca muntar la màquina de fer gelats i posar-la en marxa. A continuació aboquem la barreja líquida de nata al recipient de la màquina i esperem que el gelat comenci a agafar cos. En el meu cas van passar uns 15 minuts. Llavors aboquem les galetes a poc a poc i quan hagin passat uns 10 minuts més anem posant culleradetes de nutella.

Això farà que el gelat agafi una mica de color però ja serà prou fred perquè la nutella no es desfaci i en poguem trobar trossets quan ens el mengem.

Ara només falta esperar que el gelat agafi la consistència adequada i ja estarà llest per servir!!

Si no us l'heu de menjar quan l'acabeu de fer, buideu el gelat en un tupper prou gran i deseu-lo al congelador de seguida. Jo sempre ho faig així, d'aquesta manera la textura queda molt millor
.


Bon profit!!










Comentaris

Entrades populars