Magdalenes d'espelta integral, espècies i segó de civada


Avui us penjo la recepta que vaig fer el cap de setmana passat, aprofitant un dels llibres del Xavier Barriga que em vaig comprar fa unes setmanes :)
Aquesta recepta apareix al llibre "Brioixeria". És un recull de receptes molt ben explicades i amb no gaires complicacions. I si us agrada el tema de la forneria us recomano l'altre llibre: "Pa", del mateix Barriga.

Vaig seguir la recepta tal i com explicava al llibre, però finalment hi vaig afegir un polsim de canyella i de gingebre mòlt. Trobo que li dóna un punt diferent i suau (depèn de la quantitat d'espècies que hi poseu).
L'autor acaba les magdalenes amb segó de blat, però jo ho vaig canviar pel de civada; ja que el de blat no m'agrada gaire.

Aquí teniu la recepta amb les meves modificacions!

Ingredients (12 magdalenes clavades!):
-125 gr d'ou (a temperatura ambient)
-175 gr de sucre morè
-60 ml de llet semidesnatada (temperatura ambient)
-190 ml d'oli d'oliva Antara (s'ha d'escombrar cap a casa)
-210 gr farina d'espelta integral
-7 gr de llevat químic
-Ratlladura de 2 llimones
-Mitja culleradeta de canyella
-Mitja culleradeta de gingebre mòlt
-un pessic de sal
-Segó de civada

Elaboració:
Batem els ous amb el sucre morè fins que blanquegin.

Sense deixar de batre anem afegint la llet i després l'oli. Finalment, amb unes varilles manuals afegim la farina d'espelta i el llevat químic.

Quan tinguem la farina ben integrada hi posarem la ratlladura, les espècies i la sal i ho integrarem tot bé.

Deixem reposar la massa a la nevera durant unes 2 hores o, fins i tot, durant tota la nit.

Preescalfem el forn a 250ºC i començem a omplir les càpsules de paper amb la massa (aproximadament unes 3/4 parts).

A damunt de cada magdalena hi posem una capa fina de segó de civada.

Ara només cal coure-les a 210ºC durant uns 15 minuts o fins que les punxem i el pal surti net.


Bon profit!!!!











Comentaris

Entrades populars