Crema d'avellanes vegana


Fa uns dies vaig poder tastar una llet d'avellana d'aquestes que venen en brick, i de seguida em va venir la idea de fer una crema d'avellanes vegana. El resultat m'ha agradat força, la textura recorda una mica a la del menjarblanc de Reus i la combinació d'avellanes amb xocolata negra i trossets de galeta és deliciosa.

Pel que fa a la xocolata, jo li he afegit oli de coco perquè no quedés massa dura un cop es refredés a la nevera. La capa que hi vaig posar a cada ració, va ser generosa ;)  Però si voleu fer una fina capa per damunt de la crema, amb uns 50 g de xocolata i 5 grams d'oli de coco en tindreu suficient. 

La recepta és super senzilla i ràpida de fer. Amb aquesta calor que fa aquests dies és boníssima!

Ingredients (4-6 racions):
-500 ml llet d'avellanes
-40 g de maizena
-4 cullerades soperes de xarops d'atzavara
-70 g xocolata 70% cacau (reduïu-ho si voleu fer una capa més fina)
-7 g oli de coco (1g d'oli per 10 g de xocolata)
-galetes digestive amb cereals

Elaboració:
Dissolem la maizena amb la llet d'avellana freda o a temperatura ambient. Un cop no es vegin grumolls, ho posem a foc suau sense deixar de remenar. Quan s'hagi espesseït la crema, la posem en gots i la deixem refredar a temperatura ambient.

Fonem la xocolata al microones i hi afegim l'oli de coco. Ho barregem bé i ho repartim damunt els gots de crema d'avellana.
Deixem refredar els gots a la nevera unes 3 hores i els traiem uns 10 minuts abans de menjar-nos-els.

Just abans de servir, els decorem amb trossets de galetes digestive amb cereals.



Bon profit!!!!!!!!!!!!!!!

Comentaris

Entrades populars