Cremós de galeta Maria























Fa uns mesos, buscant inspiració per Internet, vaig fer cap al blog Eryn et sa folle cuisine. La veritat és que val la pena fer-hi una ullada perquè té receptes molt i molt interessants. La llàstima és que ja fa uns anys que no l'actualitza però continua sent una mina aquest blog.

L'altre dia, vaig veure que tenia una recepta de crema de galetes Digestive i em vaig decidir a fer-la. Em va semblar molt fàcil i ràpida de fer i la vaig adaptar perquè no tingués tant sucre ni tants làctics.

El resultat m'ha sorprès molt, el cremós té un gust molt intens de galeta i no és gens pesat. En part, perquè vaig utilitzar nata vegetal amb un 18% de matèria grassa i llet semidesnatada, en comptes de fer servir nata de muntar i llet sencera. També vaig rebaixar una mica la quantitat de Maizena i vaig utilitzar tagatosa per rebaixar la quantitat de sucre.

Per aquells que teniu canalla trobo que és un bon berenar, si a més, ho acompanyeu d'una mica de fruita. Bé, bo pels xiquets i pels no tan xiquets ;)

Per l'acabat dels cremosos podeu cremar una mica de sucre, imitant la crema catalana o bé decorar-ho amb galetes, salsa de xocolata o el que més us estimeu.

Ingredients (4 gots de iogurt):
-200 g nata vegetal
-200 g llet semidesnatada
-50 g galetes Maria
-15 g tagatosa o 40 g de sucre
-15 g maizena
-15 g caramel líquid

Elaboració:
Triturem les galetes fins a fer-ne pols.

En un cassó posem la nata, la llet, i el caramel líquid. I en un bol a part, barregem bé la pols de galetes, el sucre o la tagatosa i la maizena.

Quan tinguem els ingredients secs ben mesclats, els afegim al cassó amb els ingredients líquids i amb un batedor manual, anem remenant sense parar mentre ho coem tot a foc ben fluix.

Amb 5 minuts de cocció en tindrem prou; ja que en aquest punt veureu que la crema comença a espessir.

Omplim els gots i deixem refredar la crema durant una 1 hora a temperatura ambient. Després, ho filmem i ho desem a la nevera com a mínim 3 hores. Jo ho he deixat quasi 24 hores.

A l'hora de servir, cremem una mica de sucre damunt la crema o ho decorem com més ens agradi.

I ja els tenim!



Bon profit!!!!




Comentaris

Entrades populars