Dorayakis


Els dolços que us presento avui són els dorayakis, els pastissets que tant agraden al Doraemon. Són molt senzills de fer però es necessita temps, sobretot, si fem l'anko de manera casolana. Estan formats per dos discos semblants als pancakes americans i es farceixen típicament amb anko. Tot i que s'hi pot posar melmelada, crema de xocolata, nata i fruita, etc...

L'anko és una pasta dolça que es fa amb azukis, uns fesols vermells molt típics al Japó, i que s'utilitzen molt en pastisseria per fer mochis, gelats, etc...

Fa dies vaig comprar mig quilo d'azukis ecològics perquè tenia pendent fer anko casolà i ahir em vaig animar a preparar-lo. Heu de tenir en compte que aquesta pasta s'ha de deixar refredar i, per tant, s'ha de fer amb prou antelació.

En canvi, els discos és recomanable fer-los i consumir-los ràpidament perquè perden la humitat i la textura varia.

Em van sortir 6 dorayakis força grans, d'uns 12 cm de diàmetre. És a dir, 12 discos.

Ingredients per l'anko:
-150 g d'azukis
-150 g de sucre
-un pessic de sal
-aigua per remullar i per bullir

Elaboració de l'anko:
La nit abans netegem i posem en remull els azukis perquè ens sigui més ràpid coure'ls.

L'endemà els posem a bullir amb aigua abundant i els deixem coure uns 30 minuts o fins que veiem que estan tous. Els escorrem i els tornem a posar a l'olla amb el sucre. Anem remenant constantment  perquè el sucre no s'enganxi i quan hagi reduït i veiem que la massa és espessa, ho posem en un recipient a refredar.
Jo ho vaig filmar i quan va estar tebi ho vaig desar a la nevera fins a l'hora de fer-lo servir.


Ingredients pels discos:
-2 ous
-120 g de sucre
-30 g de mel
-200 g de farina
-120 ml d'aigua tèbia
-1'5 g de bicarbonat
-1'5 g de llevat químic

Elaboració dels discos:
Batem els ous a mà fins que comencin a espumejar. Seguidament hi afegim el sucre i la mel i batem.

Quan estigui tot ben integrat hi afegim l'aigua amb el bicarbonat dissolt i tornem a batre.

Finalment anem posant la farina i el llevat químic a poc a poc per no formar grumolls.

Quan tinguem la massa feta, la deixem reposar uns 20 minuts.

Passada aquesta estona posem una paella antiadherent i untada lleugerament amb oli (jo hi vaig passar un paper de cuina amb oli) perquè els discos no se'ns enganxin a la superfície.

Quan tinguem la paella ben calenta coem els discos d'un en un a foc mitjà. La mesura que vaig fer servir jo era la de 3/4 d'un cullerot de cuina. Si els voleu fer més petits, reduïu la quantitat de massa.
Aboquem la massa al centre de la paella i quan veiem que apareixen bombolles, la girem:


Un cop girat el disc, hem d'estar força atents perquè es cou molt ràpid i ja no apareixen bombolles.

Anem posant els discos en una reixeta perquè es refredin i quan els tinguem ja els podrem farcir amb l'anko:



Quan tinguem el farcit en un dels discos, només cal posar-ne un altre damunt i fer pressió als costats perquè quedin més o menys enganxats.

I ja els tenim!!


Bon profit!!!!!!!!!!!!!





















Comentaris

Entrades populars